مصرف گوشت

شادي و مهر

اجتماعی ‘اطلاع رسانی به جوانان شادی آفرین و کار آفرین

 

میزان مصرف گوشت جهان
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۵
مرجع : تراز
گوشت قرمز یکی از منابع اصلی و ضروری غذای انسان محسوب می‌شود.میزان مصرف آن در نقاط مختلف جهان متفاوت است و پیش‌بینی می‌شود این تفاوت تا سال ۲۰۵۰ افزایش یابد.
به گزارش افکارنیوز، گوشت قرمز و مصرف به‌اندازه آن، در سلامت تاثیر زیادی دارد.

اما قیمت گوشت و میزان فراوانی آن، از عوامل تعیین‌کننده میزان مصرف آن در نقاط مختلف جهان می‌باشد.

بنا بر‌ گزارشات سازمان ملل متحد پیش‌بینی شده‌است که به علت تغییرات در رژیم غذایی مردم جهان تا سال ۲۰۵۰، مصرف گوشت جهان از ۲۸۰ به ۵۰۰ میلیون تن افزایش یابد و به طور تقریبی با رشد ۲ برابری همراه باشد.

در حال حاضر کشورهای توسعه‌یافته مصرف‌کننده ۴۰ درصد ازگوشت تولیدی در جهان می‌باشند.

بنا بر گزارشات سازمان ملل متحد، این رقم تا سال ۲۰۵۰ به علت رشد جمعیت و تغییر در رژیم غذایی مردم این منطقه به ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

از میان انواع گوشت سفید، گوشت خوک و گوشت گاو مورد بررسی در این گزارش، بیشترین مصرف گوشت کشورهای توسعه‌یافته مربوط به گوشت خوک می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود این رتبه تا سال ۲۰۵۰ به گوشت سفید داده شود.

اما در کشورهای در حال توسعه، میزان مصرف گوشت متفاوت با کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد و با رشد مواجه خواهد بود.

بیشترین مصرف گوشت کشورهای در حال توسعه در حالت کنونی به گوشت خوک تعلق دارد که تا سال ۲۰۵۰ به گوشت سفید تغییر خواهد کرد.

به علت افزایش مصرف گوشت بیشتر در رژیم غذایی مردم کشورهای در حال توسعه، امید می‌رود که تغذیه جمعیت دچار سوتغذیه نیز تحت تاثیر قرار گیرد، اما این امر نیازمند افزایش محصول زمین‌های کشاورزی می‌باشد.

اگر روند فعلی کشاورزی تا سال ۲۰۵۰ ادامه یابد، زمین‌های کشاورزی تنها با رشد ۲۰ درصد همراه خواهند بود که همین رشد با استفاده دو برابری از کود و سم برای کشاورزی تخمین زده می‌شود.

برای تامین غذای گرسنگان جهان و همچنین پیشگیری از رشد بیشتر سوتغذیه و گرسنگی در جهان، لازم است تا بوم‌شناسان کشاورزی مناطقی را که در حال رشد مصرف گوشت در سطح جهانی هستند، شناسایی کنند.در اینفوگرافی‌های زیر میزان کنونی مصرف گوشت و تغییرات آن تا سال ۲۰۵۰ قابل مشاهده می‌باشد.

بنا بر آمار سال ۲۰۱۳، کشورهای لوکزامبورگ، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و اسپانیا رتبه‌های اول تا پنجم مصرف گوشت را در جهان دارا هستند.

لوکزامبورگ با مصرف ۱۳۶ کیلوگرم در رتبه نخست و هند با مصرف ۳ کیلوگرم در رتبه ۱۷۷ و آخر این رتبه‌بندی قرار دارد.

همچنین بنا براین گزارش، مصرف متوسط گوشت مردم ایران برابر با ۴۱ الی ۴۳ کیلوگرم می‌باشد که این مقدار از میزان متوسط جهانی نیز کمتر است.
نقل از مدیر وبلاگ:البته باید دولت محترم فکری به حال مردم بردارد تا سرانه مصرف گوشت در ایران هم به پای کشورهای پیشرفته برسد . انشاءالله


tozihat

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+نوشته شده در یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:گوشت,مصرف, سرانه,ساعت9:1توسط علی پورباقر | |